CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 11, 2014

cerita bulan lepas

20/12/13
~ baba call tanya bleh tak blk that day sbb mek tok xbpe sht.
~ aku blk ngn pkcik even tiket bas utk esok dah bli.
~ sampai umh mek tok, dia dh mcm ok..alhamdulillah hati lega.
~ tapi umi tak bagitau mimi psl bnda ni.

23/12/13
~ pkul 10 lbih baba call umi masa kami dk umh mak ckp mek tok kna strok.
~ umi & baba gerak g sna tak bwk we all 3 bradik yg ada kt umah sbb in sudden,kami x smpat nk siap.
~ aqili resah semacam ckp nk ikut gi sana. nk bwk bwk mtor tgh2 mlm gi sna. aku xbagi sbb risau. baba pun x izin kan.
~ umi blk dri umh dia dlm pkul 3 lbih.
~ umi msih tak mau bagitau umi,aku dah tak senang hati tkut jd mcm tok ayah ari tu..mimi tak de msa pengebumian.

24/12/13
~ aku bangun awal2 pagi utk b'siap sbb nak naik bas blk UMT pkul 8.30
~ makcik call ckp dia bwk mek tok gi hospital sbb mcm msih x ok yg mlm td tu.
~ baba & umi drop aku kt tmpt naik bas sbb b'gegas nk g hospital. 
~ aku resah, b'kira2 mcm tak mau naik bas sbb mcm tak sedap hati.
~ umi msj ckp mek tok tak sedarkan diri.
~ aku suruh umi bagitau mimi sbb aku memang dah tak sedap hati.
~ mimi call aku tanya aku tau ke tak..ksian dia. dia nk balik..aku tau.
~ umi suruh aku turun bas, nanti baba pick up aku kt sana..mek tok tenat katanya. aku dh mula sebak T~T
~ suruh mimi call ayah su mintak ayah su booking tiket flight blk sma ngn dia.
~ sampai hospital, baba tak sempat park kreta someone call him bgtau mek tok dh tak da. perkataan pertama kluar dri mulut baba "Allah...tak sempat dah". "along turun dulu"
~ aku cepat jalan sambil nangis.
~ msuk tmpt kecemasan aku nampak smua org nangis..aku jd blur, dlm kpala fikir "aku nk buat apa?"
~ nampak aqili nangis, teruk T~T. dia cerita, ptg smalam mek tok ada ckp kt dia "mek tok nk mati dah". Allah...patut lah dia resah semacam mlm td. tapi apa boleh buat, mek tok dah tinggalkan kami semua.


  • masa arwah masih hidup banyak dia pesan kat kami adik beradik. in shaa Allah akan kami jadikan sebagai panduan hidup untuk jadi insan yg berguna. 
  • masa kecik2 duduk dgn dia masa umi & baba gi sekolah
  • makan masakan dia yang sangat sedap tahap tak ingat.
  • kami sayang mek tok, semoga rohnya dicucuri rahmatNya. al-fatihah.




No comments:

Post a Comment